Paddleboard – efektívne a zábavné cvičenie na vode

Autor článku: Katka | Pridané dňa: 14. septembra 2016

Nový šport paddleboarding, alebo tiež SUP (Stand UP Paddle – pádlovanie postojačky) je neobyčajne všestranný. S doskou a pádlom si môžete užiť pokojnú prechádzku po jazere, alebo splaviť napríklad rieku.

paddleboard
3.3/5 - (21 votes)

Paddleboard si dnes zaobstarávajú nadšenci z celého sveta a medzi nimi tiež celebrity : Pierce Brosnan, Cindy Crawford, Jennifer Aniston a ďalší.
Zjednodušene, je to pádlovacia doska – podobná surfovému longboardu, ale ľahšie použiteľná, na ktorej sa jazdec pohybuje vpred pomocou dlhého pádla. Na rozdiel od windsurfingu nemusíte čakať ani na vhodný vietor.

Jazda na paddleboarde

Ako by mala správna jazda na paddleborde vyzerať? Postavíte sa nohami na šírku dosky, trochu si podrepnete a získate stabilitu. Následne začnete pádlovať do písmena L – teda najprv kolmo k sebe a následne pozdĺž dosky. Samozrejme je tu možnosť prejazdu okolitej loďky, lode či vzniku vĺn pôsobením vetra – ak sa s niečím takýmto stretnete, tak dáte pádlo do vody natočíte sa kolmo na vlny. Najideálnejšie bude, ak si všetko natrénujete na pokojnejšej vode( jazere), kým sa s paddleboardom vyberiete na rieku, či more. Začiatočníci môžu najprv pádlovať v kľaku, aby získali istotu. Pri prvých pokusoch o pádlovanie pravdepodobne zistíte , že prehadzovať pádlo zo strany na stranu je náročné a zase pádlovanie len na jednej strane spôsobuje otáčanie boardu. Preto je dôležité smer jazdy korigovať. Zatáčame klasicky kormidlovaním pri chrbte, či priťahovaním a odlamovaním. Pre radikálnejšie otočenie si na doske pristúpime bližšie k chrbtu , znížite maximálne ťažisko a nakročíte si, aby sme mohli prenášať váhu z prednej nohy na zadnú a tým regulovať ponorenie päty boardu.

Cvičenie na paddleboarde

Cvičenie na paddleboarde je zábavné

Paddleboard ako cvičenie

Pri jazde na vodnej doske spálite viac kalórií ako pri dlhej jazde na bicykli či behu – až 1125 kcal za hodinu .Navyše posilňujete rovnomerne celé telo – nohy ( stehná, lýtka), zadok, ruky, ale najmä stred tela ( chrbát a bruško), teda trup vrátane vnútorného svalstva. Paddleboard umožňuje nie len účinné spaľovanie kalórií, ale aj potrebné balančné cvičenie, ktoré pomáha pri bolestiach chrbta a krčnej chrbtice. Zároveň má aeróbne účinky. Posilňuje rovnováhu, zvyšuje silu a odolnosť. Celkovo zlepšuje fyzickú kondíciu. Určite ho ocenia práve tí, ktorí musia celý deň sedieť pri počítači. Preto je paddleboard skvelý relax, najmä po práci. Užijete si vodu, prírodu a pohodu! A dokonca sa na ňom môžete naučiť cvičiť aj jogu! Paddleboard je ideálna pomôcka na formovanie postavy a chudnutie!

Konštrukcia paddleboardu

Pevné dosky

Väčšinou epoxidová konštrukcia s polystyrénovým jadrom. Výhodou je tuhosť a väčšia možnosť tvarovania. Táto konštrukcia sa uplatňuje predovšetkým pri závodnom boardingu a jazdeniu na vlnách.

Nafukovacie dosky

Ich najväčšou výhodou je veľká odolnosť a skladnosť. Nevýhodou je následne technologické obmedzenie pri tvarovaní a nižšia tuhosť. Nafukovacie boardy musia byť v celej ploche rovnako hrubé, tým pádom nie je možné vyrobiť nafukovaciu dosku s tenkou hranou vhodnou na jazdenie na vlnách.

Ako vybrať správny paddleboard?

  1. Začiatočník, ale aj skúsený jazdec na vlnách ocenia prakticky nezničiteľný nafukovací paddleboard a pádlo s nastaviteľnou dĺžkou žrde.
  2. Základným vodítkom pri výbere paddleboarda je jeho maximálna nosnosť, ktorá činí 95 alebo 140 kg.
  3. Ďalším dôležitým kritériom je hmotnosť dosky – treba si uvedomiť, že ho budete prenášať
  4. Treba dať pozor, aby mal dostatočne širokú plochu zabezpečujúcu stabilitu a protišmykový nášľap
Sorry no posts found

Páčil sa Vám článok? Podeľte sa s ním aj s ostatnými

3.3/5 - (21 votes)